31 augusti 2010

Hola folkhögskola

Hola Folkhögskolas huvudbyggnad
Jag har snart gått en vecka på Hola Folkhögskola och Sceniskt förberedelseår. Jag trivs helt otroligt bra! Alla i klassen är jättefina och vi har redan fått bra sammanhållning tycker jag. Det låter dessutom redan väldigt fint när vi sjunger i kör tillsammans, vilket är lovande eftersom vi snart ska ha vårt första framträdande på skolan!

Jag sökte till Sceniskt Förberedelseår eftersom jag har bestämt mig för göra något av min dröm och satsa på musik och dans. Jag vill bli skicklig som sångerska och dansare, både för mitt eget nöjes skull och för att kunna söka mig vidare till högre utbildningar inom musikal/artisteri.

Några mål med det här året:
Lära mig behärska olika sångtekniker, bl.a. att sjunga edgy och utveckla/öva upp min bröstklang.
Lära mig spela piano och gitarr tillräckligt för att kunna kompa mig själv.
Spela in några låtar.
Skriva egen musik.
Få en bättre grund inom dansen, bl.a. lära mig göra balanserade dubbelpiruetter.
Bli bättre på att snabbt lära mig koreografier.
Strecha massor så att jag blir vigare.
Bli i bättre form, träna upp konditionen och bli starkare i kroppen.

Och förstås få massa nya vänner och ha helt otroligt roligt (kan redan bocka av den punkten på listan!) Jag har många mål, så det är tur att jag har hela dagarna på mig att försöka nå dem och behäver inte tänka på nåt annat alls! Livet är bra härligt just nu!

/ Linn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar