11 mars 2011

Framtidsfunderingar

Jag sitter just nu hemma i Umeå och funderar över det här med sökningar. Just nu ser det ut som jag ändå ska söka både PAS och Balettakademien förutom Musikteaterskolan i Bjärnum, men eftersom det rör sig om ganska mycket tid och pengar gäller det att vara helt säker på vad man vill. Jag kommer även söka kursen skapande musik vid Umeå Universitet. Och så måste man ju ha en backup-plan om man inte kommer in på någon skola. Just nu känns en flytt till Stockholm tillsammans med Bea och Kristina från min klass mest intressant. Där finns alla möjligheter till att hitta ett deltidsjobb och en bra sångpedagog och att kunna ta mycket danslektioner etc. Det är många beslut att fatta om framtiden! Det känns lite jobbigt att inte veta vad man kommer göra och var man kommer vara i höst, men roligt också!

När jag kommer tillbaka till skolan är det dags att köra igång med repetitioner inför slutföreställningen Best of Broadway. Det ser jag mycket fram emot! Nu väntar en hektisk vår där man måste öva in sökningsmaterial och material till föreställningen parallelt. Det är nu man verkligen får visa vad man går för, och hur mycket man vill det här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar