13 november 2011

Pincurls and stockings


Kvällen har bjudit på Burleskvarieté på Chicago! Det var en trevlig tillställning med många snygga nummer. Det är kul med varieté där burlesken blandas med andra nummer, t.ex. rena sång och dansnummer!

Jag körde på 50-talsdonna med pepitarutig blus, pennkjol i denim samt den klassiska mejken med röda läppar och eyelinervingar. Samt givetvis riktiga strumpor med sömmar baktill, såna som man måste sätta fast i strumpebandshållare. Fattas bara annat om man ska se riktigt retro ut!

 Jag har försökt lära mig att få till snygga lockar genom att göra pincurls men det är svårt att få till det! Och så fort man går utanför dörren blir håret rakt igen.  Behöver införskaffa mig läggningsvätska, helt klart. Gjorde i allafall några loopar som blev helt okej trots rufsigt hår.

Det ser ut som att detta är mitt första officiella dagens outfit-inlägg. Visste väl att det skulle hända förr eller senare...

XoXo / Linn

2 kommentarer:

  1. Här kan du lära dig göra pincurls!
    http://sivletto.nu/system/search/product.asp?id=5841

    SvaraRadera