19 november 2011

Shoppingsugen!

Jag har lagt märke till ett betéende hos mig själv. När jag är deppig vill jag shoppa. Och det hjälper att göra det. Är det första tecknet på shoppingberoende månntro?  Det är lite jobbigt att bo i Stockholm när man är pank, det må jag säga. Jag hittar hela tiden fantastiska saker som jag vill ha!

För sådana som mig är julen en perfekt ursäkt att få shoppa med gott samvete trots pengabrist, jag köper ju saker till någon annan! Älskar verkligen att fundera över perfekta julklappar och att gå runt på stan och kika! Sedan blir det väl inga värstingpresenter direkt, men det är kul ändå! Man kan hitta fina saker även om dom inte är så dyra. Sen är jag ju en sån som älskar att pyssla ihop egna smycken, måla små tavlor etc. Specialtillverkade med tanke på mottagaren givetvis!

Har spanat in H&Ms samarbete med Versace. Den här klänningen vill jag ha! Eller den här!
I rimligare prisklass har jag dock spanat ut denna sammetsklänning. Frågan är svart eller lila? Och om man ska våga beställa den utan att ha provat den. Får nog leta i butik istället. Och den här hade passat perfekt att ha på lördag, men då fanns den såklart inte i min storlek...

Tur att jag tack vare min mor har en rabattcheck på H&M! Ska nog bege mig på klänningsjakt inför lördagens Fröken Frauke Presenterar med WW II-tema. Kanske får bli morgondagens projekt vid sidan av storstädning och ett hemligt projekt som jag håller på med...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar