23 december 2011

Dan före dopparedan

Dan före dopparedan! Idag ska jag göra julgodis och slå in paket, så himla mysigt!

Nu ska jag verkligen försöka att äta upp mig över jul, vägde mig igår och det var verkligen bottenrekord! Har väl varit lite för mycket i huvudet de senaste veckorna, och det märks snabbt på mig om det försvinner några kilon... Så nu är dieten vitt bröd och vit pasta istället för fullkornsprodukter, att ha något ätbart till hands hela tiden hela tiden, att äta små portioner men ofta eftersom jag är dålig på att äta stora portioner på en gång, att öka på kolhydraterna och hellre dra in på proteinet, äta massor med frukt, potatis, och få i sig extra mycket fett, t.ex från fet fisk, nötter m.m. Samt så tycker mamma att jag ska käka en matsked rapsolja om dagen, så jag ska försöka göra det också. Så mina kostråd är ganska tvärtemot det som normalt klassas som att äta sunt... Ska väga mig igen innan jag åker hem efter jul. Är det nån tid på året som det är lätt att gå upp i vikt så är det väl nu!

En mysbild från lilla julafton hemma i Stockholm i fredags!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar