28 februari 2012

Miss Indigo Blue, I love you!

Har ju inte berättat om min fantastiska burleska vecka förra veckan! På tisdagen var Kittens på Le Rouge, en fantastisk bar och restaurang i Gamla Stan. Tänk Moulin Rouge-känsla, sammet och pärlor och enorma tavlor. Har ni inte varit där är det väl värt ett besök! Vi hade också celebert besök från USA förra veckan. Sydni Deveraux, Indigo Blue och Scotty the Blue Bunny var här i Stockholm och höll workshops på Burleskakademien.

Onsdag och torsdag var jag på workshop med den fantastiska Miss Indigo Blue, Reigning Queen of Burlesque. Denna kvinna vann alltså Miss Exotic World Pagent på Burlesque Hall of Fame 2011. Det var så himla roligt, inspirerande och lärorikt att ta klasser för henne! Onsdagens klass var en lektion i Tease, så vi tränade på moves med handskar och boa och fick öva på anisktsuttryck och vikten av att kunna teasa långsamt. Torsdagen var mer en dansklass där vi övade gång och olika klassiska rörelser som shimmy, bumps och grinds. Vi gjorde också en härligt sassy koreografi.

Jag är så otroligt tacksam och glad över alla fantasriska, inspirerande, kreativa och starka kvinnor jag fått träffa tack vare burlesken och jag ser framemot att träffa många fler. Men en sak jag funderar över är, var är alla fantastiska män  i mitt liv just nu?  Hoppas på att träffa på några sådana snart också!

En väldigt glad Linn med underbara Indigo Blue!


I helgen hann jag också med två prova-på klasser på Dancing Queen, i Pole och Chair, två andra exotiska träningsformer. Hade så ont i nacken och ryggen dagen efter att jag knappt kunde röra mig. Men det var sjukt kul! Önskar att jag hade haft tid och råd att börja en pole-klass där, tror att det skulle vara fenomenal styrketräning särskilt för mig som behöver träna mycket armar och axlar. Men det får nog tyvärr vänta ett tag till. Kan i alla fall varmt rekommendera alla som vill träna på ett sensuellt, roligt och självförtroendebyggande sätt att vända sig antingen till Burleskakademien eller Dancing Queen, eller varför inte båda?

XoXo/ Linn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar