4 februari 2012

Shoppingtips!

Idag ska jag och Mika gå på Original Style, en vintagemässa i Skrapan på Söder med utställare som Kellerman Vintage, Less is more och Old Touch. Det ska bli jätteroligt att kolla in! Gratis inträde och billigt fika utlovas så befinner du dig i Stockholm, kika förbi innan kl. 18!

Gillar du mer moderna, kanske t.om. alternativa grejer så har jag ett shoppingtips till dig med. Umeådesignern Sophie Nauclér har fascinerat mig länge (sedan jag såg hennes första visning på Kulturnatta för flera år sedan faktiskt). Hon designar enbart i latex, men tro inte att det rör sig om enbart jätteextrema kläder för det! Nej, hon gör mycket som är fullt bärbart och väldigt snyggt! Älskar särskilt hennes mer retro modeller. Kontrasten mellan det moderna, ovanliga materialet och de klassiska modellerna gör plaggen väldigt intressanta tycker jag. Kolla in Nauclerdesign.se!  

Tifa DeLeone, en fantastisk retromodell, i klänning från Naucler.

XoXo / Linn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar