8 mars 2012

8 mars


Idag är det, som jag hoppas att alla vet, Internationella Kvinnodagen och jag vill passa på att belysa några starka kvinnor som inspirerat mig och gjort mig till den jag är.

Min farmor, för att hon är en vacker pantertant som alltid gett otroligt mycket kärlek och engagemang till alla sina barn och barnbarn (och vi är några stycken...) och som alltid varit en förebild för mig.

Min faster Anna, en riktig Quinna som 160 cm lång, 40 år gammal, mamma till tre barn i skolåldern, sadlade om och pluggade och tränade stenhårt och kom in på polisutbildningen på första försöket.

Och såklart min fantastiska mamma som alltid finns där, som jobbar med en av världens viktigaste och svåraste uppgifter, och som i så mycket format mig till den jag är med sina "rödstrumpeåsikter" och kloka ord som jag ofta kommer på mig själv med att citera.

Och skulle jag börja rabbla alla kvinnor som inspirerat mig på senaste tiden får jag hålla på länge, har mött så många fantastiska, och jag har självklart världens vackraste, smartaste och bästa vänninnor!
Hoppas att alla talat om för sina mammor, fruar, systrar, vänner och andra kvinnor i sin närhet att de är ovärdeliga!

Kärlek, jämlikhet och systraskap!

XoXo / Linn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar