13 april 2012

Dirty Dancing

Ikväll har jag varit med mamma och lillasyter och sett Dirty Dancing på China teatern. Fantastiska dansare och fantastiska sångare! Grym show. Tyvärr fick vi inte se Pascal i rollen som Johnny utan en engelsktalande inhoppare som flugit hit och lärt sig det hela på 48 timmar. Inte illa jobbat att leverera replikerna på svenska efter så kort tid! Han dansade också fantastiskt så det var ingen stor förlust. Men den bästa enligt mig var nog birollen Penny, vilka ben den kvinnan hade! Storyn är ju så himla fin, det var länge sedan jag såg filmen så jag hade glömt hur bra den faktiskt är. Ska försöka leta fram filmen och se den, inget slår såklart Patrick Swayze som Johnny Castle!

Lite bilder (som jag naturligtvis inte tagit utan länkat till från olika nätsidor). Se och njut! Och gå förstås och se musikalen också, du kommer inte bli besviken!

Den klassiska "loverboy"-scenen

Penny var helt fantastisk!

Slutscenen

"Nobody puts Baby in a corner"
XoXo / Linn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar