23 april 2012

Sommar = snygg stil!

Sommaren är snart här! Då kan man äntligen få klä sig lite snyggt och lagom lättklätt och slippa bylta på sig en massa! Jag har i alla fall fått ett namn på den stil som jag så gärna vill anamma i sommar! Jeanshorts, skinnjacka, jeansjacka, korta toppar, amerikanska flaggan som tryck, kängor... Biker! Jag blandar alltså biker med 50-tal, rockabilly och pinup. Några grejer jag kommer att ha på mig i sommar är Daisy Dukes (korta jeansshorts med hög midja) med strumpebandshållare och strumpor med söm under, jeanskjol eller jeans med hög midja, jeansjacka eller skinnjacka, korta toppar i 50-talsstil, leopardmönster, converse, kängor, pumps, amerikanska flaggan som tryck, blommor i håret eller snusnäsdukar som hårband, pilotglasögon... Till det lockigt eller rockigt hår, pärlor, nitar, påfågelfjädrar, strass, mycket eyliner, röda eller rosa läppar, målade ögonbryn. I'm gonna be so good-looking!

Om någon vill veta var man kan köpa strumpor och tights med söm, vilket jag personligen tycker är det kanske snyggaste plagg som finns, så tipsar jag om Daisy Dapper. De har märket What Katie Did, ett känt och prisvärt märke inom retro underkläder. Annars har Beyond Retro bra strumpor av sitt eget märke också. Höfthållare kan man hitta lite varstans, jag har t.ex. från H&M och Nelly, annars är ju retrobutikerna givna även där för att hitta sådana som ser vintage ut!

Denna topp använder jag jämt! Love it!


Denna topp är min nya favorit!
Dessa shorts vill jag äga!

Lite inspiration!
Jessie J
Rihanna med dansare på scen
Rihanna, min stora stilförebild just nu!

Någon annan som vill dela med sig av stiltips inför sommaren?

XoXo / Linn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar