9 juni 2012

Hanna Hellquist om provocerade män

Äntligen har jag hittat och läst Hanna Hellquists omtalade krönika "Men om man nu högaktningsfullt skiter i herrn då?" på DNs hemsida. Jag tycker att den är fenomenal, vad tycker du?

"Det finns ingenting som garanterar att bli kallad hora lika säkert som om man säger nej. Om jag bara skulle ligga med alla jag träffar, prata med varenda man som vill prata med mig, tacka ja till vartenda erbjudande om hångel, då skulle jag vara safe. Men om jag skulle tacka nej till något av dessa förslag – HORA! Att säga nej är det mest provocerande som finns. Att inte besvara ett leende som man inte har bett om är tabu om man är kvinna. Tacksamhet är en dygd, tack gode herrn för att du ser mig."


Citat: Hanna Hellquist.


XoXo / Linn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar