30 juni 2012

Hemma igen och har shoppat!

Hemma i Stockholm igen! Nu är det första jag ska gör att se till att fixa internet. Sedan ska jag börja spara ihop till en Iphone, jag blir så less på att allt ska paja för mig jämt...

Idag så har jag och mamma hunnit en sväng på stan och jag har köpt ett par fantastiska rosa Dr Martens i butiken på Söder! Jag dör, de är så fina och jag hade tur som hittade dem på rea! Så typiskt mig att gå in i en butik för att leta efter ett par svarta kängor och komma ut med ett par rosa...



Annars så har jag såklart shoppat i underbara Barcelona! Bl.a. en svart jumpsuit, en rosa korsettliknande top och ett par supersöta röda klackar i gummi (!) som för tankarna till Betty Boop. Tips på butiker i Barcelona (och övriga Europa) är Bershka (Mycket fina kläder, liknande Gina Tricot i stilen), Sephora (I.D Bare Minerals till halva priset mot hemma och fantastiska ögonskuggor, eyeliners etc. från deras eget märke) och så tycker jag att man ska kolla in skomärket Melissa, finns bl.a. på skokedjan Casas. Där köpte jag mina Betty Boop-klackar!

Denna top har jag köpt på Bershka!

Ett shoppingtips i Stockholm är att de har galen rea på underbara Devils Delight på Katarina Bangata! Där finns vintageinspirearade underkläder och massor med fina skor, accesoarer m.m. Jag har bl.a. köpt en Wonderbra, fantastiska röda skinnhandskar och en jättesnygg röd plånbok där förra veckan, till  50-70% rea. Min syster som inte egentligen är intresserad av retrostil var också helt lyrisk och köpte ett par blå-och svartrutiga kilklackar för 199 kr.




XoXo / Linn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar