16 juni 2012

The struggle continues

Nu är det är klart att jag blir kvar i Stockholm till hösten. Kom inte in på någon av de två musikalutbildningar jag sökt. Jag vet ju att det är sjukt svårt att komma in men det är väldigt jobbigt ändå när man verkligen vill något och så blir det inte av!

Jag trivs inte riktigt i min nya lägenhet heller, vill verkligen ta mig lite närmre stan. Och jag hoppas fortfarande på sommarjobb på Gröna Lund, är reserv hos dem så jag ska ringa dem igen på måndag och berätta att jag nu kan jobba hela säsongen ut. Så vi får hålla tummarna att det löser sig i alla fall! Sedan måste jag ta tag i att skaffa ett "riktigt" jobb, kan inte riktigt hålla på och springvikariera som jag gjort det senaste året, det är en alldeles för otrygg tillvaro. Så nu är jag i princip på noll igen och känner mig väldigt vilsen i livet. Men jag är glad att jag åtminstone har tak över huvudet och inte behöver ha panik över att ha någonstans att bo, för det är extremt jobbigt. Nu måste jag bara bestämma mig för vad jag vill satsa på det här året och hur jag ska göra det...

Planerar i alla fall att satsa hårt på att skaffa en sidokarriär inom burlesk. Överväger att starta en studiecirkel så att man kan få hjälp med att hitta en lokal att träna i. Och så ska jag såklart gå den sista fortsättningskursen på Burleskakademien! Dessutom måste jag ta tag i att komma i form igen! Jag tänkte nog skippa baletten den här terminen och bara dansa sådant som jag tycker är roligt så kanske jag kan hitta glädjen igen. Poledance ska jag definitivt börja med nu i alla fall, det är ju världens bästa överkroppsträning. Dancing Queen har sommarkurser, ska se om jag har råd att gå en sådan! Problemet är ju att alla kurser och grejer kostar en hel del, så prio ett blir att jobba på så att jag har råd att göra det jag vill! Stockholm är ingen jätterolig stad när man har tight med pengar.

The struggle continues! Tur att jag är en tjurskalle som vägrar ge sig, har åtminstone en del fighting spirit kvar. Det kommer att bli bra på något sätt det här!

På plussidan:
* Snart kommer mina tjejer till Stockholm och bor hos mig i några dagar! Jag längtar ihjäl mig!
* Jag har börjat få många väldigt fina vänner i Stockholm också.
* Jag har en stor lägenhet med badkar och balkong, även om den nu inte är perfekt så är den min första helt egna lägenhet.
* Det är sommar, äntligen!

Me and my girls, nyårsafton förra året!
XoXo / Linn

2 kommentarer:

  1. Linn du verkar leva ett underbart liv! Men måste fråga vilka utbildningar du sökte till?

    SvaraRadera
  2. Jag sökte Musikalakademien i Umeå och Musikteaterskolan i Bjärnum :)

    XoXo/ Linn

    SvaraRadera