11 juni 2012

Tagit fram saxen


Tog fram saxen och modifierade lite kläder igår! Har letat länge efter ett par nya jeanssjorts med hög midja. Så hittade jag mammas gamla Levis hemma. De satt som en smäck så jag klippte av dem och voilá, ett par lagom höga, lagom långa jeansshorts som sitter perfekt! Jag älskar när fickorna sticker fram, tycker att det är skitsnyggt!

Linnet var ett gammalt vitt linne som satt för tight runt armarna och dessutom var lite för kort. Så jag klippte av alla linningar och tog av en bra bit nertill. Blev ett lagom trashight sommarlinne! Hade tänkt skvätta färg på det men jag tycker det var snyggt vitt så jag skippar nog det. Tänk att det kan vara så enkelt att fixa till gamla kläder även om man är lika handikappad bakom en symaskin som jag.

Dessutom så har jag gått lös på min lugg också, med tvivelaktigt resultat... Får nog försöka ta mig till en frisör snart!

XoXo / Linn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar