26 juli 2012

Magisk Stockholmsommar

Åh så länge jag har varit utan fungerande internet! Idag har det helt plötsligt kommit tillbaka! (Alltså grannens internet som vi snyltar på...) Och nu har vi äntligen beställt vårt eget internet och ska hämta en router. Tjoho! Synd att både jag och Hjalle har det sjukt knapert hela nästa månad... La Vie Bohéme in the Palace of Indecency (poetiskt namn på en lägenhet va?) Så nu kanske jag kan börja blogga igen!

Jag jobbar ändå bara på Gröna Lund hela dan varje dag. Och blandar upp det med fantastiska sommarnätter i Stockholm. Som jag älskar denna stad på sommaren!

 För några dagar sedan var jag på väg hem från jobbet, i en känsla av att jag inte ville åka hem och sova, jag ville vara ute. Vid Slussen stannade jag för att lyssna på en musiker. Bredvid honom på marken hade två tjejer slagit sig ner på marken och stekte pannkakor på ett trangiakök, som de gav bort. Jag var såklart tvungen att gå dit. Det slutade med att jag satt där hela kvällen, vi åt pannkakor, olika musiker kom och spelade fantastisk musik, människor kom och gick. Någon hade med sig öl, det hela blev som en spontan fest ute på gatan! Jag mötte många spännande människor och bytte många nummer den natten, får se om jag ser någon av dem igen. Men det tror jag faktiskt. Annars är jag nöjd ändå. Tänk att korta möten kan ge så mycket. Jag längtade efter nåt slags äventyr och Stockholm levererade en magisk natt!

Häromdagen hände något annat spännande. Gröna Lunds fotograf kom fram till mig på jobbet och frågade om jag ville plåta lite i Skansens rosenträdgård. Det ville jag såklart och jag hängde med honom en kväll. Vi plåtade i rosenträdgården och såg Top Cats på Grönan och gick sedan och lyssnade lite på storbandsjazz på Skansen. Jag ska ta med mig Mika dit någon gång och dansa lite, jättemysigt var det där uppe! Fotografen var i alla fall eld och lågor och nu har vi flera andra idéer på plåtningar, vi får se när vi får tid att göra nästa!

Ett smakprov från plåtningen. Foto: Lars-Erik Örthlund


Sen så har jag spelat in lite dansfilm (bl.a. med David Dalmo från Bounce, han är precis lika snygg på nära håll!) på dansstudion Chicago på Söder. Jag och Mika ska börja dansa Autentisk Jazz där till hösten, det ser jag fram emot!

Nu ska jag planera en workshop på en möhippa som jag ska hinna klämma in i min fullspäckade jobbhelg. Jag är ledig torsdag fredag, sedan är det långa och sena pass som gäller! Ska bege mig ut och handla en fjäderboa, långa handskar och lite annat.

Hoppas alla får ha en lika fin sommar som jag har!

XoXo/ Linn




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar