24 augusti 2012

Provokation

Idag fick jag min första negativa kommentar på bloggen! På inlägget Fem tips för att undvika en våldtäkt. Någon har uppenbarligen blivit så provocerad att denna kände sig tvingad att kalla mig en "gnällig patetisk liten flicka". Jag har nått mitt mål!  Folk blir provocerade och folk diskuterar dessa tankar. Kika in kommentarsfältet, jag har fått flera kloka kommentarer också på inlägget! Låt oss använda detta till något bra, forsätt prata om saker! Vem bär skulden vid en våldtäkt? Vilket samhälle vill vi ha? Står vi upp för varandra eller ser vi ner på brottsoffer? Pratar vi om tabubelagda ämnen som hur vi ska få killar att sluta våldta? Machokulturen, kraven killar har på sig? Är det okej att en kille säger om en tjej som går förbi att han vill bli avsugen av henne? Är det där det börjar, och var kan det sluta?

Godnatt!

XoXo / Linn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar