28 september 2012

Fredag!

Idag har vi haft slagsmål på skolan. Naturligtvis ett planerat sådant, men vad skönt det var att bara få bli förbannad och kasta sig över grabbarna som spelade vakter och försöka ta sig förbi dem. Man kommer till en lektion och tror att man ska sjunga lite och så slutar det hela i fullt uppror! Kan tänka mig att en och annan stackare åkt på blåmärken under dagen...  There's no business like show business! Man kanske skulle ge sig ut och öva på att mucka lite på krogen imorgon..? Allt för konsten liksom!

Ikväll ska jag bara vara hemma och mysa. Jag hade tänkt åka en sväng och fika hos en klasskompis men eftersom jag jobbar imorgon och man alltid är helt slutkörd efter skolveckorna så kände att jag behövde ta det lugnt och sova ordentligt! Har lagat mat och tänt massa ljus och sitter nu med ett glas vin och choklad och lyssnar på burleskmusik, dvs. storbandsjazz. Så sjukt skönt! Undra om man ska ta ett bad också?

Bjuder på ett fantastiskt burlesknummer! Roxi D'Lite.







Ha en underbar helg!
XoXo / Linn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar