6 september 2012

La Cage Aux Folles

La Cage Aux Folles på Oscarsteatern ikväll! Det är en av fördelarna med att gå en dyr musikallinje, man kan ramla över en del gratisbiljetter till musikaler och får se dem innan de ens haft premiär! Jag är så taggad! Musikalen handlar om ett gaypar i nöjesbranschen och jag förväntar mig massor med fjädrar och paljetter, drag queens, svängig musik och skönsång. Huvudrollen spelas av Loa Falkman. Broadwayuppsättningarna har vunnit massa Tonys, så det känns ju lovande. Jag tror att jag kommer att älska den här musikalen! Uppdaterar ikväll om hur den var!


Update: Den var heeelt fantastisk! Rolig, värmande och en grym jävla show! Dansarna var out of this world, aldrig har jag sett så många vackra begåvade män på samma ställe (synd för mig att de förmodligen är homosexuella i princip hela bunten, men kul för Stockholms gaykillar...) Deras cancan var bland de absolut bästa shownummer jag någonsin sett. Och Loa gjorde en jättefin rolltolkning, han och Sven Nordin hade väldigt bra kemi ihop. Och jag fick mitt lystmäte av fjädrar, glitter och fantastiska props som jättetrappor med neonfärgade trappsteg, en jättelik fågelbur och en gigantisk kristallkrona som dansarna hängde i. Precis sånt som jag älskar! Åh, så underbart det var! Gå och se den om du har möjlighet, jag törs lova att du inte blir besviken!

XoXo / Linn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar