29 september 2012

Loppislycka

Jag är i ett shoppinglyckorus efter dagens burleskloppis! Trots att jag bara hann vara där en timme hann jag få med mig en rejäl hög med grejer hem, och det bästa är hur lite pengar det har kostat mig! Kom sista timmen, då var det väldans prutvänligt. Dessutom hann jag se ett uppträdande i alla fall, det var roligt!

Jag har bl.a. köpt en svart tröja/jack med silverfärgade knappar, en liten handväska, en superfin negligé, rosa handskar, prickiga hängslen, ett lackbälte och superfina smycken, bl.a. pistolörhängena från PILL Jewelry. De görs av en superduktig tjej som även gör custom orders, kolla gärna in hemsidan! Lampan och lite annat fick jag faktiskt gratis, eftersom jag stannade till stänging var det några som hade för mycket att bära med sig hem som ställde ut grejer som man fick ta. Den passar superbra in i mitt lila burleskinspirerade rum!




Förra helgens klädbytarknytisfest gav också en hel del fina fynd! Bla.a svarta jeans, en superfin kjol, en söt sommarklänning, och en lång rockig -tshirt som på en gång blivit min nya favorit, har hunnit använda den tre gånger redan...


Så ett tips till alla fattiga studenter som jag! Anordna loppis eller klädbytarkväll! I mitt fall slutade klädbytarknytisen i en fest, precis som jag hoppats på! Alla hade med sig olika ätbara saker och de kläder/ accessoarer de ville byta bort och sen så provade vi kläder, satt och snackade, drack vin etc. i flera timmar innan vi gick ut. En toppenkväll helt enkelt!

Nu ska jag bege mig ut på andra festligheter! Jag har hört rykten om att Grönan gör det igen, för sista gången i år....

XoXo / Linn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar