4 september 2012

Nörderi och ekonomi

Idag har varit en sån där skön dag med inte alltför mycket att göra. I skolan hade vi endast en lektion, röstteknik, mellan 13 och 16. Sedan har jag ägnat mig åt att yla med i lite låtar av Jessie J, säkerligen till mina grannars stora lycka. (Undra hur lyhört det är här egentligen? Brukar inte höra mina grannar så mycket, men de brukar säkert inte heller stå och beltingsjunga för full hals). Nu har jag haft ett långt samtal med min moder om allt som är viktigt i livet, som skolan, pojkar och min ekonomi. Jag har precis gjort en liten budget baserad på den gigantiska inkomst man får ifrån CSN och konstaterat att ett extrajobb inte skulle vara helt fel. Men snart kommer lönen för alla mina långa timmar på Grönan!


Gud, jag försöker lära mig av med att tycka att det är smygtöntigt att ta dagens outfitbilder på mig själv. Men vafan, var så nöjd med den här outfiten att jag måste visa upp den! Idag inspirerades jag av coola Jessie J, har eggat hennes låtar Domino, Do it like a dude och Who's laughing now hela morgonen.
Nu ska jag öva lite låtar från Chess. Jag kan snabbt konstatera att alla mina statusuppdateringar på Facebook snabbt blivit väldigt nördiga... Jag diskuterade musikteori med alla möjliga människor på min status häromdagen och idag försökte jag till och med dra ett skämt om en musikallåt på Facebook. Herregud. Det känns så himla skönt att vara åter i musik och dans-nördandet!

Delar med mig av lite nörderi; Fantastiska Helen Sjöholm i "Chess".


XoXo / Linn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar