18 september 2012

Raggningstips

Åh, mitt i all min eufori över hur underbar gårdagskvällen var så måste jag bara få slänga in en liten bitsk parentes. Apropå raggning, här kommer några goda tips!

1. Kom ihåg, att du i dina egna eller andras ögon är snygg ger dig inte rätt att tafsa på folk.

2. Respektera ett nej. Detta gäller i alla lägen. Om någon flyttar bort din hand betyder det att denne någon inte vill ha din hand där.

3. Det har aldrig varit en uppskattad, eller för den delen speciellt framgångsrik, raggningsmetod att gå fram till en tjej du tycker är snygg och börja klämma på henne (säger tjej eftersom jag utgår från min egen synvinkel. Antar att samma sak gäller killar, tror inte att de flesta uppskattar att det kommer fram någon på en fest och helt plötsligt börjar ta på dem på ett sexuellt sätt.).

4. Visa istället intresse, prata, flirta, dansa, och använd lämplig beröring på lämpliga ställen vid lämpliga tillfällen! Med det menar jag exempelvis att nudda vid någons hand eller arm, lägga handen lätt mot någons rygg eller möjligtvis höft etc. Direkt olämpliga ställen t.ex.är rumpa, bröst, insida lår.

5. Om det börjar hetta till och du får vibbar av intresse tillbaka, ta det lugnt! Hoppa inte över alla gränser på en gång! Att gå från att småprata till att grovhångla kan ibland ta väldigt kort tid, men känn av stämningen innan du börjar bli alltför intim med t.ex. var du lägger händerna. Särskilt om ni befinner er  bland folk! Ta din tid och retas lite istället. Och för fan, skaffa ett rum.

Det var dagens lektion i gott uppförande. Seså, ut och flirta!

XoXo / Linn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar