1 september 2012

Rockbjörnen 2012

Häromdagen var det Rockbjörnsgalan på gröna Lund och jag var så klart där med ett gäng sköna musikalbrudar!

Spelningar:

Icona Pop öppnade med "I don't care", grym energi, asbra låt och två väldigt random människor med stora hjälmar som bara stod mitt på scenen.

Lilla Sällskapet: Körde också sin jättehit "Jag vill ut", riktigt bra var det! Jag har inte fattat innan att han är så snygg...

Dead by April, "Mystery" hade inte heller något fel på energin. Återigen, en massa snygga karlar, det gillar vi!

Moa Lignell "When I held Ya" spelade felfritt och känslosamt.

Alina Devercerski körde inte "Flytta på dej" utan istället sin nya låt "Ikväll skiter jag i allt". Det kommer ju bli den nya dansgolvshiten och hon körde sin grej med grym energi och sådär skönt konstiga moves, men jag var ändå besviken hela tiden på att jag inte fick höra "Flytta på dej".

Plura och Moa Lignell överraskade med en duettversion av "Fulla för kärlekens skull". Det var väldigt fint!

Panetoz avslutade hela kvällen, då äntligen vaknade den annars ganska sega publiken till liv ordentligt! Nästan alla dansade och pausade under konfettiregnet, massa dansare kom in på scenen och i det ögonblicket var stämningen äntligen riktigt på topp!

video

Pristagare:

Hårdrock/metal: DEAD BY APRIL

Manlige liveartist: TIMBUKTU
Konsert: BRUCE SPRINGSTEEN - ULLEVI

Kvinnliga liveartist: 
LOREEN
Svenska låt: EUPHORIA LOREEN
Utländska låt: SOMEBODY THAT I USED TO KNOW GOTYE
Genombrott: MOA LIGNELL

Liveband: 
DEN SVENSKA BJÖRNSTAMMEN
Bäst gick det för fantastiska Loreen som var värdig vinnare av två Rockbjörnar och nominerad till en tredje! Sötast var Moa Lignell, hon var verkligen helt chockad över att vinna "Årets Genombrott" och bara stod med björnen i handen, stirrade på den och sa " Jag vet inte vad jag ska säga... tack!" Hon var en värdig vinnare men jag hade ännu hellre gett priset till Norlie och KKv elle kanske Panetoz. Men mest nöjd är jag nog över att Gotye och inte Justin Bieber plockade "Årets utländska låt"..!

Lilla Sällskapet


Plura och Moa Lignell


XoXo / Linn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar