11 september 2012

Skön dag

Måste ändå säga att det har hänt bra saker idag, min ekonomiska kris till trots! Idag hade vi bara en lektion, kör, där vi fick sjunga ett bröllopsmedley på de gamla vanliga språken vi brukar sjunga på, alltså finska och hebreiska. Lite udda men väldigt roligt! Kör är enda lektionen där vi musikalare får chansen att spana in alla snygga musikerkillar från de andra linjerna...

Sedan åkte jag in till stan en sväng och mötte upp Mika. Jag var hos optikern och skulle prova ut ett par glasögon som skulle ingå i mitt linsabonnemang. Det visade sig dock att den lilla haken var att jag med standardglas skulle behöva ha centimetertjocka glas runt ögonen. Tänk er den synen! Så det blev inga glasögon, får spara ihop till ett par riktigt snygga brillor istället! Typ pilotglasögon eller en riktig 50-talsmodell kanske...



På Drottningatan blev jag sedan streetcastad av en tjej som tidigare gått på Kulturama, driftiga Marielle, (kolla in hennes smyckesföretag marielledesigns.se, riktigt snygga grejer!). Hon jobbar också som modellscout för Meg Ritzh Agency och tog mina och min vän Mikas kontaktuppgifter, så det var roligt! Vi får se om det leder till något mer, jag tänkte kontakta dem i alla fall så får vi se! När vi var på Åhléns passade vi på att plåta oss för Lóreal och modellagenturen Mikas casting tour också. Jag får se om jag ska söka dit, alla tillfällen är förstås bra att ta tillvara, men med mängden sökande känns ju en finalplats i den tävlingen ganska avlägsen! 


Efter det drog vi hem till Mika och myste med grönt te och baguetter med salami och vitmögelost och bara pratade ut om allt, så himla välbehövligt! Mika är en sådan vän som jag kan prata med allt om och hon är så klok så de känns alltid bra efter att man pratat med henne.

När jag kom hem blev jag sedan bjuden på supergod middag av fina Hjalmar. Så idag har jag mest ätit en massa, vilket är bra för mig! Jag har fått så himla stor aptit sedan jag började på Kulturama, och som jag äter och tränar kanske jag äntligen kan gå upp några kilo! (Då kommer jag dock inte komma i mina jeans med hög midja, men det är sånt man får ta...)

Hoppas ni haft en fin dag!

XoXo / Linn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar