21 oktober 2012

Dans och nycirkus

Ikväll har jag varit på Kulturhuset och sett en fantastiskt fin föreställning, Ballroom House, tillsammans med min kära vän Johanna från Umeå och några andra danstjejer. Föreställningen är en blandning av nycirkus och hiphop och den var väldigt bra! Jonglören var verkligen väldigt imponerande! Efter föreställningen var det battles där lockingdansaren Hurricane från New York tog hem segern. Idag och imorgon är Poetry in motion på kulturhuset och imorgon visas föreställningen Almost a jam där dansare improviserar utifrån givna förutsättningar. Ett sevärt och prisvärt tips!



Annars har det här mest varit en sån där halvseg dag då man aldrig riktigt vaknar till. Jag har städat lite och lyssnat en massa på vackra Lana Del Rey. Nu ska jag bädda ner mig i sängen och se "How To Marry a Millionare" med två klassiska filmstjärnor: Marilyn Monroe och Betty Grable.



Godnatt!

XoXo / Linn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar