5 oktober 2012

Från fånge till älskarinna

Idag har vi fått veta vilka roller vi ska ha i vår stora produktion som sätts upp i januari! Jag blev inte direkt förvånad när jag fick rollen som "älskarinnan som bara måste ha med sig en man hem". Hade det på känn ända sedan vi för tre veckor sedan fick veta vilka karaktärer som skulle vara med i föreställningen, och jag fick rätt. Så jag får gå från att spela stenhård intern på ett kvinnofängelse till übersensuell och lätt desperat lycksökerska, en omställning av rang! Idag har vi fått veta vilka låtar vi ska göra också, men det kommer jag inte avslöja mer om än! Det känns väldigt roligt att få sätta igång på allvar med vår produktion, jag är säker på att slutresultatet kommer att bli fantastiskt!

Ikväll har jag bettet mig som den perfekta hemmafrun. Jag lagar mat och bakar samtidigt, parallellt med att jag diskar undan i köket. Alltihopa iklädd kort svart kjol och svart transparent skjorta, med omsorgsfullt lagd makeup, blommigt förkläde över och storbandsjazz i bakgrunden. Tråkigt för män att ingen av dem för njuta av det, men jag njuter desto mer!

Nu ska jag diska undan det sista, dricka te och sedan ska jag lägga mig hyfsat tidigt så att jag är pigg imorgon! Jag ska jobba några timmar, sedan är det dags för möte angående uppträdandet jag nämnt tidigare att jag ska göra i mitten av oktober, närmare bestämt nästa helg! Berättar mer om det imorgon!

Min kvällslektyr! Bästa burleskboken jag vet!
Godnatt!
XoXo / Linn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar