24 oktober 2012

Musikrep och samba

Den här veckan! Upptagen räcker inte till! Vi jobbar för fullt med produktionen, vår egen föreställning som sätts upp sista helgen V.4. (Boka in helgen redan nu, det kommer att bli grymt!) Fantastiskt roligt är det men trött är man!

Idag har vi haft sångrep hela dagen. Musiken kommer att vara en mix av musikallåtar och pop, bl.a. så ska vi göra en häftig acapella-version av Flytta på dig och sjunga låtar ur musikaler som Wicked, A Chorus Line och La Cage Aux Folles. Nu gäller det att satsa fullt de sista två dagarna innan det är dags för ett välbehövligt lov! Då ska jag resa hem och vila upp mig i några dagar.

Idag har jag också varit på pardans, vi har dansat samba, rumba, cha-cha och även börjat med tango. Svårt men roligt! Jag tycker att alla medelålders/-lite äldre par som går på pardanslektioner ihop är så söta! Man ser riktigt hur de kommer varandra lite närmre, de klär upp sig lite extra och jobbar tillsammans. Dans är inte bara bra för kroppen utan minst lika mycket för själen! Och mitt motto är att alla kan dansa, det tror jag stenhårt på!

Jag ska bara visa hur det såg ut när jag och Charlie dansade Samba idag. Exakt såhär!






XoXo / Linn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar