29 oktober 2012

Inspelning och plåtning

Detta har varit en bra dag! Jag har hängt i en hemmastudio hela dagen. Vi har pysslat med att få till en popversion av min låt Hearts At Stake och jag har sjungit in lite material till en annan låt. Det kommer förhoppningsvis bli grymt! Tyvärr är det lite svårt att få till ett akustiskt ljud som låter schysst när man enbart har digitala ljud att använda sig av... Men kanske får vi lite akustiskt gitarr inspelad till den imorgon, det skulle vara nice! Det var så himla roligt att stå i en studio igen, och att pyssla med min egen musik. Det var alldeles för länge sen! Måste ta tag i mitt låtskrivande igen, det här är inte ok. Jag saknar det!

Nu har jag nyss kommit hem från att ha plåtat med Mattias Lönneborg, en av mina favoritfotografer! Vi körde burlesktema, så det var fjäderboa, paljetter och annat som jag älskar! Sedan spårade det hela lite när vi provade att använda ett väldigt skarpt ljus, det slutade nämligen med att det åkte fram en kniv... Bilderna såg väldigt bra ut i kameran så det ska bli jätteroligt att se slutresultatet, jag vet att det kommer att bli fantastiskt! Mina bästa portfoliobilder kommer från Mattias.

BTS-bild från plåtningen idag!

Imorgon blir det kanske studion igen. Sedan ska mina flickor komma hem till mig och mysa! Förhoppningsvis lyckas vi få igång badtunnan också, det skulle vara sjukt mysigt!

XoXo / Linn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar