8 oktober 2012

Stylingtips: Lockigt hår utan värme

Jag har alltid fruktansvärt svårt att göra hållbara lockar i håret, värmespolar och locktång funkar ett tag men håret rätar snabbt ut sig. Men nu jag har gjort en fantastisk upptäckt!

Häromdagen var jag in på Sivletto och frågade då efter deras läggningsvätska som tyvärr inte fanns inne. Men jag fick tips om ett alternativ! Grooming Spray från Suavecito tillsammans med mjuka hårspolar som man kan sova med. Självklart blev jag tvungen att testa!



Jag sprejade håret fuktigt och rullade sedan upp det på spolarna. Jag rullade bara upp topparna eftersom jag endast köpt fem spolar till att börja med. Jag hade mina i under fyra timmar, men eftersom mitt hår var torrt innan jag sprejade det så var det egentligen torrt på ca en timme. När jag sedan släppte ut håret var det perfekt lockigt i topparna! Jag var förbluffad, eftersom jag som sagt har väldigt svårt att få till snygga lockar. Jag testade att kamma igenom håret och baske mig, lockarna satt på plats!

Jag borstade ut håret med en tät hårborste vilket löste upp lockarna till stora vågor men inte rätade ut det. Sedan satte jag upp det i en knut och sov på det. På morgonen hade jag fortfarande ordentligt vågiga toppar, och fortfarande idag efter en hel dag i skolan så sitter vågorna kvar! Och jag har inte ens använt hårsprej eller några värmeverktyg ( Jo, jag fönade i typ en minut igår kväll innan jag tog ut spolarna för att vara säker  på att det var torrt)!

Före och efter!

Så ett väldigt prisvärt tips för snygga, hållbara lockar: Grooming Spray från Suavecito, finns på Sivletto för 99 kr, tillsammans med sovspolar, 25 kr/ förpackning om fem, fyra eller tre (beroende på storlek).

XoXo / Linn

2 kommentarer: