2 oktober 2012

Taueringssug och hosta

Så det var min tur att bli sjuk nu, nästan alla i min klass har ju varit borta i omgångar men jag har klarat mig bra fram tills nu. Jag kan fortfarande inte prata alls och nu har jag hostan från helvete också... Sånt som händer! Tur att jag ändå skulle vara ledig idag så att jag inte missar skolan. Men imorgon lär jag ju få sitta på alla lektioner, om jag ens tar mig till dit.

Jag roar mig idag med att läsa burleskböcker och kolla på tatueringar. Jag längtar verkligen tills min tatuerare kommer till Stockholm så jag får göra klart axeln någon gång!

Som tur är finns det fler grymma tatuerare på ZOI Tattoo Stockholm! Kolla in bilderna på hemsidan!

Jag har så många tatueringar jag vill göra (mamma, sluta läs nu...). När axeln är klar vill jag göra en  matchande tatuering till den jag har på vänster vad på den andra vaden, med ett hjärta och en ros. Sedan vill jag ha en pinuppa på låret (tänkte faktiskt tatuera in mitt alterego Lacy i någon snygg pose och outfit, min burleskkollega Lady Francessca har sig själv i maid-outfit på axeln och det är sjukt snyggt!) Sedan vill jag gärna tatuera in ett citat från min favoritmusikal RENT, "No day but today". Och så skulle jag vilja ha något litet och gulligt bakom örat. Mm, If I was a rich girl... Men det kommer! (Tatueringarna i allafall, det där med rik får vi väl se om...)

Min axel, in progress.
Foto: Lars-Erik Örthlund
Min vad
Lady Francessca som maid

Det sägs att man inte bör vara tatuerad som musikalartist/ skådespelare /modell, men idag är det så vanligt att det där har ändrats lite. Jag har valt att inte sätta något på armarna (och naturligtvis inte händerna eller halsen), åtminstone tills jag vet mer om hur min framtid ser ut. Jag tror på att vara sig själv och ha sin egen stil, det kommer alltid att behövas folk som ser olika ut!

Det finns ju alltid möjlighet att täcka över tatueringar också. Vem minns inte den här coola youtubevideon?


Snygga tatueringar kan verkligen göra mig glad och snygga tatuerade män ger mig hjärtklappning. Jag längtade efter att tatuera mig i flera år innan jag gjorde min första, och suget har inte direkt avtagit. Det sägs att om man gör en första vill man ha en andra och gör man en andra är man fast. Jag måste hålla med!

XoXo / Linn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar