16 november 2012

Filmtips; gråtfilmer!

Jag hade tänkt åka och äta tacos ikväll med några kompisar men jag har haft så jäkla ont i magen av och till den här veckan och jag kände bara hur trött jag var när jag kom hem idag! Höstdeppen börjar smyga sig på också, det märks så himla tydligt. Så jag blir hemma i min ensamhet och ska bara ta det lugnt i kväll! Det känns väldigt välbehövligt! Hasar runt här hemma i min morgonrock och bara myser. Nu ska jag äta lite mat och se på RENT, det känns som en sån kväll! Det kan vara så skönt ibland att bara gråta lite och RENT är en perfekt gråtfilm, i alla fall Broadwayversionen som jag har. Så vacker och berörande och precis lagom sorglig!



Några tips på andra bra gråtfilmer:

Seven Pounds med Will Smith (och Rosario Dawson som spelar Mimi i filmversionen av RENT)
- Min absoluta favoritfilm! Stark, fantastiskt skådespeleri och smärtsamt sorglig och vacker!



The Notebook - Självklar gråtklassiker. Den absolut vackraste kärlekshistoria du kan tänka dig.



Moulin Rouge är också en av mina favoriter i musikalfilmsgenren. Den har allt; show, glamour, bra skådisar, skönsång och en fruktansvärt romantisk och sorglig kärlekshistoria.



Remember Me - Ja, jag erkänner. Jag är lite smygförälskad i Robert Pattinson. Det är jag och tolvåringarna. Men den här filmen är bra och definitivt sevärd! Och slutar väldigt sorgligt.


The Bucket List med storheterna Morgan Freeman och Jack Nicholson. Väldigt berörande och vacker film som trots sitt sorgliga tema lämnar en med en känsla av värme och hopp.



Passa på och mys i höstmörkret, och ta hand om varandra! Tänd ljus, ring en vän, bada bubbelbad, drick te, se film och läs bra böcker!

XoXo / Linn








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar