22 november 2012

Hard work

Det här är verkligen en sån dag då det tar emot extremt mycket att överhuvudtaget pallra sig ur sängen. Det känns som att jag knappt sovit alls, kroppen är helt matt och hjärnan känns som gröt. Träningsvärk i ryggen och nacken och benen känns stela. Inga toppenbra förutsättningar för att börja dagen med två danspass.... Jag älskar min utbildning men den är ingen barnlek. Det är många slitiga timmar med att göra tonduer, pliéer, soutenuer och så vidare. Och mängden armhävningar vi gör varje dag! Jag ska fasen utmana pappa på armhävningstävling när jag kommer hem! För att inte tala om att försöka strecha ner sig i spagat. Jag som alltid varit hopplöst ovig, som ett kylskåp ungefär. Men i slutet av terminen ska jag klara snygga dubbelpiruetter och att gå ner i spagat! Jag har en månad på mig.

 Just nu sitter jag och äter frukost i sängen vilket i alla fall är lite mysigt. Idag har vi balett, jazz och interpretation, dvs. scenisk sång. Vi sjunger just nu duetter och jag och Hannah i min klass ska sjunga For Good från Wicked.

Okej, nu är det dags att peppa upp sig för dans! Jag har beställt en blekrosa body och vita tights, så nu kommer jag snart att se ut som en riktigt balettdansös! Helst ville vi alla beställa små rosa balettkjolar, men det kändes en aning over the top, haha!

Tänkte bara visa en bild på hur det ser ut på våra balettlektioner.


Eller ja... nånting liknande i all fall!

XoXo / Linn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar