20 november 2012

Tramp

Plommonfärgat och vinrött läppstift kan ju vara det snyggaste jag vet just nu!  Till och med jag har i princip helt bytt ut mitt klarröda läppstift som jag annars är väldigt trogen mot ett mörkt plommonfärgat. Det är så snyggt! Mitt läppstift kommer från Manic Panic som gör vegansk hårfärg och smink.

Läppstiftet smular sig aningens lättare än andra läppstift jag använt när man haft det en hel dag, förmodligen pga. brist på valfett. Men det säljs på Shock till superbra pris, är fruktansvärt snyggt och det känns bra att använda schyssta produkter! Ett tips är att lägga concealer eller vaxpenna runt munnen från att hindra läppstiftet från att flyta ut och använda läppbalsam innan läppstiftet appliceras. Färgen jag använder heter Tramp och blir snyggt plommonfärgad på läpparna, även om det ser nästan svart ut i förpackningen.




Såhär på hösten och vintern vill man gärna gräva ner sig i lite mörkare nyanser både på kläder och smink. Jag är helt besatt av svart just nu. Svart nagellack, svarta tights, smycken i svart och guld, svart skjorta etc. Och jag vill gärna införskaffa några smycken som är lite gotiska i stilen. Oftast är jag inte den som klär mig helt i svart från topp till tå, jag är fortfarande en färgglad människa i själen och därför äger jag helt enkelt inte tillräckligt mycket svarta kläder. Men en vanlig dag i skolan kan man se mig helt klädd i svart med plommonfärgat läppstift, mörkt guldfärgade smycken och rosa Doc Martens.


XoXo / Linn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar