25 november 2012

Underbar lördag!

Hade en helt fantastisk dag och kväll igår! Nu är mina fötter ömma vill jag lova efter att ha sprungit runt en hel kväll i skyhöga klackar, men det var det verkligen värt!

Fäulein Frauke

Plåtningen gick jättebra, vi fick många bra bilder och jag hade väldigt roligt! Temat blev en lite rockigare, modernare variant av pinup, vilket verkligen passade mig utmärkt! Nu glömde jag ju så klart helt bort att ta BTS-bilder men förhoppningsvis kommer jag att börja få bilder ganska omgående.

Efter plåtningen var det bara att åka vidare till Nalen och börja arbeta med ballongmaskinen! Mängder av röda och vita ballonger skulle blåsas upp och byggas till scendekorationer. Efter att vi blivit färdiga med det fick jag och Gabriella äran att ta med de utländska artisterna Scotty The Blue Blunny, Mr Pustra och Erochica Bamboo och se till att föda dem. Vi hittade en trevlig China och hade lite buffé-fest  innan det var dags att svida om och börja välkomna mängder av fantastiskt tjusiga gäster och bjuda på popcornstrutar!

Jag och Gabriella backstage

Alla artisterna var verkligen fantastiska! Vi hade fascinerande Evilyn Frantic, en norrländska som rymt med en cirkus och nu livnär sig på burlesk och sideshow med tricks som att svälja ballonger och tugga i sig glödlampor (prova inte det hemma!). Adoria Amoria, en svensk spännande artist med alternativ tvist. Förstås den alltid lika förtjusande Fräulein Frauke, samt den fantastiske skönsjungande och sågspelande Mr Pustra, exotiskt erotiska och Miss Exotic World-vinnande Erochica Bamboo, vackra Lily De Luxe som är en av våra svenska storheter, samt Eliza Liberia och hennes strippande marionett Nancy. Det hela leddes med rå humor och kärlek av den fantastiske Scotty The Blue Bunny!

Scotty och Erochica!
Som ni förstår var det hela en helt fantastisk kväll! Kan det bli annat när man blandar circus med burlesk och kastar in en två meter hög blå kanin, ett grymt jazzband, artister i världsklass, dedikerad publik och allt ifrån hänförande vackra till underbart makabra akter?

Gabriella och Evilyn Frantic


XoXo / Linn


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar