15 december 2012

Helgtips; Den Lyckliga Människan - om kraven på män och kvinnor

Nyss hemkommen från en fantastisk upplevelse! Min fina Hjalmar spelar en av huvudrollerna i "Den Lyckliga Människan", en nyskriven teater och dans-föreställning som handlar om de krav som ställs på kvinnor och män i dagens samhälle. Den var verkligen helt fantastisk och jag är jätteglad att jag kunde gå och se den! Sista föreställningen ges imorgon så har du kvällen ledig - passa på!

Igenkänningsfaktorn var hög, och jag både skrattade högt och blev rörd till tårar av en föreställning som såväl underhåller som väcker tankar. De två huvudrollsinnehavarna Hjalmar Nordén och Cecilia Säverman, som också skrivit manuset, var oerhört bra och trovärdiga i sina roller! Det är inte alltför lätt att vara en manlig man som spelar en "omanlig" man som känner sig obekväm med att tvingas spela en supermanlig man - men är det någon som kan så är det Hjalmar!

Den Lyckliga Människan



Sen jag kom hem har jag mest ätit godis och - tro't eller ej- gjort lite musik! Men i vanlig ordning tenderar jag att fastna när jag hittat två snygga ackord, sen när man måste börja fundera på det här med musikteori och skalor för att komma vidare så blir det lite tråkigt. Men jag ska försöka grunna vidare imorgon! Nu ska jag bara lyssna på Musikhjälpen tills jag somnar! Godnatt!

XoXo / Linn


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar