14 januari 2013

And all that jazz

Idag vill jag byta karriär! Vi har sjungit jazz på skolan idag och det var nog det absolut roligaste jag gjort under hela skolåret! Vi fick göra mycket improvisation och scata och det var fantastiskt roligt! Jag älskar ju gammal jazz och storbandsjazz och att sjunga jazzstandard passar mig som hand i handsken upptäckte jag idag. Jag var först ut och hade gladeligen kunnat fortsätta sjunga hela lektionen! Konstigt nog har jag nästan inte sjungit jazz alls förut, men det ska det bli ändring på! Perfekt att ha lite jazzlåtar med sig in i burlesksammanhang också, det finns ett fåtal svenska burleskdansöser som sjunger och det finns säkerligen plats för en till!

Ella Fitzgerald- Queen of Scat singing!

Det märks verkligen att man har haft lov, jag har en helt ny energi och allt är så himla roligt! Vi har fått två nya balettlärare vilket är toppen. Vår förra var jättebra men båda dessa två har kastat på oss nytt material och nya infallsvinklar, så nu är det plötsligt fantastiskt kul med balett.

Jag är extremt studiemotiverad just nu vilket är väldigt skönt! Imorgon är det sovmorgon vilket är bra, för vi lär behöva all energi vi kan få denna och nästa vecka! Snart är det showtime!

XoXo / Linn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar