7 januari 2013

Kulturtips!

Gangster Squad



Oh, denna måste jag gå och se! Gangsterfilm som utspelar sig på 40-talet, kan det bli mycket bättre?

Det har också slagit mig hur fantastiskt det verkligen är med Stadsteatern. Dit har man ju faktiskt råd att gå och se musikal och teater! Just nu är jag väldigt sugen på att se Peter Pan och Wendy,  extra roligt eftersom jag har en bekant som dansar i den, samt From Sammy with love eftersom den berättar om Sammy Davis JR, verkar fantastisk och Karl Dyall och Rennie Mirro dansar i den. Sedan måste jag  försöka gå och se SCUM-manifestet, den kontroversiella och militant feministiska Valeire Solanas bok framförd som teater. Jag har läst boken så nu måste jag se den också!

Sedan måste jag givetvis gå och se Benke Rydmans version av Svansjön på Dansens Hus! Ingen som är det minsta dansintresserad bör missa den tycker jag!





XoXo / Linn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar