17 februari 2013

Söndag

Oj vilket upptaget och underbart roligt veckoslut jag har haft! I torsdags hade vi "audition" till Wallmans och liknande showjobb på interpretationslektionen. Jag sjöng Somebody to love och det gick bra! Som jag älskar den låten (trots att den är ganska utsliten)!

Rocktemat fortsatte sedan med publikrepet av Rock Of Ages på Chinateatern! Vi var ett stort gäng musikalare som satt längst fram vilket var sjukt kul eftersom vi dels såg allt väldigt bra (allt utom folks fötter då), och Johan Rheborg drev mycket med flera av dem på första raden. Jag kan verkligen rekommendera Rock Of Ages, jag trodde att den skulle vara bra men den var helt klart ännu bättre än jag trodde! Sjukt grymma manliga sångare, Bruno Mitsogiannis sjunger ju som en gud, och jag säger bara; Joacim Cans! Roligt även med Kee Marcello från Europe på gitarr. Tjejerna var också väldigt bra, både huvudrollerna och ensemblen!  Skådespeleriet var schyst, särskilt Johan Rheborg var väldigt bra i rollen som berättare! Jag älskar verkligen showmusikaler, det är helt klart min grej! Både att se och en vacker dag förhoppningsvis också göra. Det var flera i min klass som sa att de kunde se mig i ensemblen till Rock Of Ages och jag är inte sen att hålla med! Jag skulle gjort mig bra som 80-talsrockbrud och dansös på "herrklubb". (Jag måste börja dansa poledance, NU! Så sjukt coolt det är!)



I fredags efter en ovanligt intensiv skoldag lagade jag och Elin mat, drack jordgubbsdaiquiris och kaffedrinkar och drog sedan till Bonden Bar där de hade lite burleskuppträdanden. Vi hittade ett gäng musiker från Kulturama som vi hängde med och det hela slutade med en alldeles för sen kväll i en sjukt fantastisk fyra på Mose backe.


Tråkigt nog för mig jobbade jag sedan hela lördagen. Jag tyckte att jag klarade sömnbristen ganska bra, ända tills jag insåg att jag glömt mitt Visakort hemma och alltså inte kunde köpa lunch... Det var en sådan där jobbdag när ingenting fungerar. Materialpaketet var borta, ingen i butiken hade riktigt tid att hjälpa mig, det var lite kunder och ganska svagt intresse för produkterna och så vidare. Som tur var fick jag sen åka hem till Julias fantastiskt fina lägenhet på Kungsholmen med några andra tjejkompisar och se Melodifestivalen och bara mysa i en soffa med massa olika sorters godsaker!

I dag försöker jag komma ikapp mitt liv, städa lite, öva lite, tvätta, färga håret rosa igen, och framförallt; fundera ut vad sjutton jag ska göra för tatuering. Jag har en tatueringstid på lördag, om mindre än en vecka, och ingen riktig aning om vad jag ska göra för något. Det känns lovande. Det enda jag vet är att jag på något sätt vill hylla mina Umeåtjejer och att jag skulle vilja göra något litet bakom örat. Får se om jag kan lyckas klura ut något innan lördag! Har hittat en bra sida med massa artiklar om tatuering som jag håller på att gå igenom och leta inspiration...

Ha en fin söndagskväll!

XoXo / Linn
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar