10 mars 2013

It's all because of you

Åh, vilken fin helg! Precis lagom dekadent! I torsdags var vi på publikrepet av West Side Story och sedan var vi på Imperiet på Söder och lyssnade på duktiga Yrkeslinjen och drack goda drinkar (eller ja, alla utom jag drack goda drinkar, jag drack nåt som smakade som enbart ananasjuice. Han som gjorde drinken var visst inte alls bartender.)


I fredags var det efter ett väldigt lyckat sångrep på skolan dags för hemmafest i en villa på Lidingö med en massa Kulturamamänniskor. Jag är fortfarande mer eller mindre kvar i fredags mentalt. Det kan ha varit den perfekta festen! Vi musikalare styrde naturligtvis upp ett dansgolv i vardagsrummet. Det var mycket folk från skolan som man inte träffar så ofta annars och en del annat löst folk vilket var kul! Vi var ett gäng som sov över och hade bakishäng dagen efter, så klockan fem dagen efter så åkte jag och Shirin hem, slitna men med magarna fulla av pasta carabonara och väldigt nöjda.



Lördag kväll spenderade jag och en stor del av min klass med att se Melodifestivalen, och jag är så glad att Robin vann! Vilken oerhört fantastisk sångare den mannen (pojken? Han är ju för tusan yngre än mig) är! Grymma dansare också och en väldigt bra låt! (Jag har lyssnat på den typ sex gånger i rad idag...) Sedan gick vi ut och dansade en sväng på Bar 54 och fick sneda blickar av bartendersen för att ingen av oss drack någonting och uppskattande blickar av resten av stället.

Vad jag älskar att umgås med alla dessa kreativa, öppna, roliga, talangfulla människor! Jag är där jag hör hemma.

XoXo / Linn






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar