5 mars 2013

Vårvinter, vänner och burlesk

Jag har haft ett väldigt upptaget veckoslut och inget internet, så här har det tyvärr varit dött några dagar! Dessutom har jag jobbat och haft finbesök från Norrland. Men nu kör vi igång igen!

Det är så fantastiskt med detta vackra vårvinterväder tycker jag! Vårvintern är en av mina favoritårstider, om man nu kan kalla det årstid. Solsken som värmer, lagom mycket gnistrande snö och kyla i luften, solbrillor och skinnjacka med pälsväst utanpå... I love it!

Ni vet den där pirriga känslan man får när man är nykär? Det behövs ingen man för att skapa den. Solsken och första föraningen av vår i luften i luften, bra musik i öronen och jävligt fina vänner fungerar precis lika bra!



Annars har jag varit och gigat lite i Södertälje, på raggarklubben igen. Mycket bra födelsedagspresent  tycker jag, att få lite överraskningsburlesk!

Mina hemgjorda visitkort
I helgen har jag bytt om i en skrubb utan lampa och fått vädra cigarettlukten ur mina swarovskiklädda klänningar. Det är lite det som är tjusningen med burlesk, blandningen av högt och lågt. Glittersmink mot en bakgrund av ett slitet inrökt kök på en raggarklubb. Finkultur och fulkultur möts i en mix som kan vara glamourös, vulgär, humoristisk, sensuell, provocerande och vacker. Lite paff blev min publik när jag knatade ut på golvet iklädd paljettklänning och fjäderboa. En och annan gift man visste nog inte riktigt var de skulle fästa blicken. Men jag fick mycket uppskattning efteråt, som det ofta är var tjejerna nog de som var allra mest förtjusta! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar