26 mars 2013

Vilken dag!

Spännande dag detta! Jag har haft sångtekniska aha-upplevelser (en sån där dag när man bara inte vill sluta sjunga för att det går så bra!), skrivit på ett jobbkontrakt inför sommaren på Gröna Lund och bara timmar senare blivit uppsagd från min lägenhet med drygt två månaders varsel. För en gångs skull har jag dock tagit saker med ro, och jag har redan hittat några intressanta lägenheter på Blocket, fått tips om ett väldigt spännande kollektiv som verkar passa min kreativa anda och bestämt att titta på en av mina klasskompisars lägenheter (som blir ledig precis samma helg som jag måste flytta.) Detta kommer att lösa sig på ett bra sätt, det är jag helt övertygad om! Jag vet liksom redan om att detta är hundåren, detta är den svåra tiden. Men nu har jag något att kämpa för och det gör att jag orkar med allt det andra. Jobbstress, pengaångest, lägenhetsbrist är sekundärt, för jag är där jag vill vara och hör hemma. Jag tror att det är meningen att det ska vara tufft nu, och att det kommer att vända. 

Jag är övertygad om att detta kommer att gå vägen! Och kör jag in i väggen så gör jag det åtminstone med hela hjärtat med mig.

På lördag reser jag hem på påsklov för att vila upp mig, träffa familj och vänner, hänga lite i en hemmastudio, försöka styra upp mitt liv så smått, och bara andas.

Godnatt!


Jag och min fina Bea i fredags


XoXo / Linn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar