13 april 2013

Ingen uppmuntrande men fan så viktig läsning

Bilden som gett homofobin ett ansikte

Tände eld på homosexuell man

Lag om dödstraff för homosexuella aktuell igen - Se även TV-intervjun där en redaktör jämför homosexuella med terrorister.

Jag orkar inte riktigt ta in detta. Jag kan inte tänka mig att det finns människor som på riktigt tycker att andra människor ska dö, inte för att man gjort något fruktansvärt, utan för den man är. För de man älskar. Och ännu värre än enskilda människors hat är att det finns regeringar som ställer sig bakom. Jag har sagt det förr och jag säger det igen, kärlek är den enda lösningen och att öppna munnen är det bästa vapnet.

Här kan du skriva på AVAAZ petition mot Ugandas anti gay-lag.
Denna lag har redan blivit stoppad flera gånger, bl.a. med hjälp av påtryckningar som ovanstående. Men den är nu alltså aktuell igen.

XoXo / Linn


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar