8 april 2013

Jag tror jag har lämnat hjärtat kvar i Norrland.

Tillbaka i Stockholm med en känsla av att ha lämnat hjärtat och själen kvar i Norrland. Vanligtvis brukar jag klara de här omställningarna mellan hemresor och vardagen bra men den här gången är det ganska jobbigt att vara tillbaka till Stockholm. Kanske för att jag haft så fantastiskt roligt hemma? Först var jag i stugan med hela tjocka släkten och åkte skoter, pimplade, åt massa mat och vilade upp mig i solen och snön. Helt underbart!



Sedan har jag spenderat en halvhektisk vecka med att träffa vänner, hänga med min syster och familj, jobba och försöka klämma in lite plugg innan jag spenderade x antal timmar med att skriva och spela in musik. Grymt roligt!

Denna låt blev resultatet av min och Alex session i höstas.




Vi hade en tanke på att göra en ny houselåt och började i lite olika ändar ända tills han hittade en snygg ackorsdföljd och jag snodde ihop en text. När vi väl hade börjat kände vi dock direkt att detta var en akustisk poplåt och inte början på en ny danslåt. Men vem vet, det kanske kommer en sådan version senare? Jäkligt bra är låten i alla fall tycker jag! Nu är det Alex som har det hårda jobbet att pussla ihop alla inspelade delar och mixa låten. Vi får se när slutresultatet kommer! Lite synd är det att vi bor i olika städer eller länder mest hela tiden, annars hade vi kunnat starta ett grymt bra band tror jag!


"You bring me down you make a mess of me
And I'm not acting like myself
Your perfection's got the best of me
And I can't think of nothing else"


Vem behöver en studio när man har en garderob och en mössa?

Nu gäller det bara att landa i Stockholm och mitt vardagsliv med skola igen. Imorgon vankas det Stage Fighting, spännande..!

XoXo / Linn




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar