21 april 2013

Sunday Morning

Åh, denna dag! Igår var jag på Second Hand shoppingrunda med min vän Elin och fann mig en jättesöt svartvit-prickig klänning på Emmaus. Sedan åkte vi hem till henne och lagade super healthy food, sallad med Saganakiost och surdegsbröd, alkoholfri rosa bubbel-bål  med granatäppelkärnor och till efterrätt rött vin, mörk choklad, apelsin och kaffe. Jag hade tänkt mig en lugn, relativt tidig kväll. Sedan fick jag höra talas om att några av mina vänner skulle till Bar 54 så vi drog dit och startade upp dansgolvet! Väldigt roligt hade vi, och plötsligt var klockan halv tre...

Efter 2,5 timmars sömn var det sen dags för mig att pigg och fräsch kliva upp och bege mig till en lägenhet i Skanstull för en plåtning med fotografen Abel Rugama. Vi körde på ett väldigt naturligt tema, naturligt ljus, vita kläder, väldigt lite make up och "ostylat" hår. Bilderna blev snygga, trots att jag var en aning sliten!

Foto: Abel Rugama

Sedan blev jag bjuden på brunch, mycket trevligt och välbehövligt en dag som denna. Nu har jag sovit lite till och ska ta en promenad i kvällssolen innan jag ska öva lite och laga mat.

Jag har också köpt en födelsedagspresent till mig, med hjälp av födelsedagspengarna jag fick i förskott av min mormor när jag var hemma. Jag har drömt om dessa i säkert två år och nu hade Nelly dem på 50%. Vad gör man? Jag kommer helt klart att vara otroligt snygg om fötterna i sommar. Tack mormor! (Vet inte om hon kommer att hålla med mig om att dessa skor är en bra investering, men hon vill att jag ska köpa något som jag verkligen vill ha och inte något som jag bara behöver...)


Lita Spike från Jeffrey Campbell


Ha en fin söndagskväll!

XoXo / Linn


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar