31 maj 2013

Det är inte lätt när det är svårt...


Det är inte lätt när det är svårt, som man brukar säga. Nu har jag börjat packa ner mitt liv i lådor igen. Flyttar till Sundbyberg den 15:e juni. Måste få tag i en bil med kula tills dess samt boka ett släp. På torsdag åker jag till Göteborg på audition till Balettakademien så jag har just nu fullt upp med att öva på allt material dit. Samtidigt ska jag jobba hela helgen på mitt nya jobb. Men den värsta stressen ligger i att inte veta hur det blir till hösten. Vi får besked om vi är antagna till år två den 13:e juni, dan efter skolavslutningen. Och även om jag kommer in vet jag inte till 100 % om jag kan gå än. Men jag vill av hela mitt hjärta! Och jag vet inte om jag har någon plan B för nästa år som känns riktigt bra... Men jag reder mig oavsett, det gör jag alltid. 

Samtidigt så är det nu alla slutkonserter för de andra klasserna går av stapeln och det är nu alla sköna häng är, sista tiden innan vi all skiljs år. Tur att vi nästan inte har några lektioner kvar förutom dans! Det är perfekt för då åker man in på morgnarna och dansar och sen hänger man kvar hela eftermiddagen tills det är dags för konserten eller det man nu ska på. 

Igår roade jag mig, förutom med att öva naturligtvis, med att plåta en snabbis med en klasskompis som är amatörfotograf. Borde få bilderna redan idag så ska jag välja ut några att visa sen. Nu är det off to school, fredagar börjar alltid med jazz 08.10 och sen är det slutprov i musikteorin... 


@linnoscar
XoXo / Linn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar