7 maj 2013

En dag av kärlek, lekar och parkhäng

Nu har det varit en sån där period igen när jag har gått in i en bubbla och att blogga känns som något man helt enkelt inte har tid med. Dessutom har jag varit utan min Iphone och inte haft någon kamera i nästan två veckor, den var med om en liten olycka (Som absolut inte involverar en toalett. Kommer aldrig mer att ha en telefon i bakfickan.Varken ugn, ris eller hårtork fungerade för att torka den... Tack och lov för försäkringar!) Men idag har jag i alla fall kunnat sitta över en timme vid pianot, improviserat och skrivit lite musik. Det känns nästan overkligt att ha tid över att verkligen vara kreativ! Underbart!

Jag hade världens bästa födelsedag och valborg i Lund! Herregud så fint det var att få träffa mina tjejer!  Vi firade min födelsedag med en shoppingrunda i Malmö och fest med italienskt tema, dvs. stilrena klänningar, kostymer, hemlagad italiensk buffé, rosa italienskt mousserande vin och självklart mängder av glass. På valborg började vi firandet på förmiddagen i stadsparken med att bland annat bygga upp ett stort partytält som blåste sönder och vändes upp och ner inom loppet av några minuter, sjunga sönder oss med olika pepplåtar och ramsor, dansa på den gräsyta framför scenen som var utsedd till dansgolv, vakta vår gigantiska guldfärgade heliumballong som blev utsatt för ett antal stöldförsök, blåsa såpbubblor och förstås dricka en hel del vin innan vi tog festen hem till Cornelia och Paul och bl.a. grillade, lekte, dansade vilt i grannens gigantiska rave-tält, drack (enligt egen utsago) "Världens godaste drink! Alltså den godaste drinken jag nånsin druckit!" och festade in på småtimmarna tills vi klämde ihop oss så många som möjligt i vardagsrummet och sov förvånansvärt gott med tanke på grannarnas fortsatta rave.

Det var vackert helt enkelt.

Några väl valda bilder får illustrera och kanske ge en glimt av hur roligt vi hade och lyckan över att få vara tillsammans, det händer ju alldeles för sällan! Jag älskar er, alla som var där och ni som inte kunde vara med den här gången!





XoXo / Linn



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar