2 september 2013

Män - Tillsammans kan vi stoppa våldtäkterna

Min mamma tipsade mig om denna debattartikel skriven av Inti Chavez Perez och jag tänkte dela med mig av den!

Män-Tillsammans kan vi stoppa våldtäkterna


"De som vittnat om sin utsatthet är kvinnor. Därför är det lätt hänt att sexuellt våld tolkas som en kvinnofråga. Men det sexuella våldet är i själva verket en fråga som handlar om män.
98 procent av misstänkta för sexualbrott är män. Oavsett om det handlar om våldtäkt, tafsning eller blottning är det nästan alltid en man som ligger bakom."

Chavez Perez vill i allra högsta grad flytta över skuldfrågan från offren till gärningsmännen - och föreslå att alla män ska arbeta aktivt för att se till att förebygga att män våldtar. Det finns en viss kontroversialitet i detta, ett gäng män lär känna sig kränkta över att han påstår att det är alla mäns ansvar att motverka våldtäkter när det bara är några män som våldtar. Personligen jublar jag lite.

XoXo / Linn


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar