13 september 2013

Stolt slampa

Mycket bra skrivet! Jag kan inte mer än hålla med.

Våldtäktskulturens senaste offer

Slutshaming är en intressant, (och vidrig) företeelse.

Jag är 23 år och har haft sex med ungefär så många under mina ca sju år av sexuell aktivitet. Och jag skäms inte en sekund för det. Jag är glad att jag har hittat så många killar som är tillräckligt fina att jag kunnat tänka mig att ha sex med dem. Jag har förvisso också en del mindre lyckade ONS i bagaget, som jag kanske inte skulle vilja göra två gånger, men som jag på inget sätt ångrar. Jag har haft roligt och jag har hamnat i tokiga situationer som blivit till komiska anekdoter som jag skrattat åt med mina vänner. Till exempel när jag råkade få med mig en 95:a hem eftersom han var vilsen och inte hittade till sitt vandrarhem, eller när jag var på beachparty på Rhodos och inte kom tillbaka till mina föräldrars hotellrum förrän klockan ett. På dagen.

För helvete. Sex är meningen att vara roligt och lustfyllt. Självklart ska man vara medveten om konskevenserna och använda kondom, och vara försiktig med vem man följer med hem, men sex är inget man ska behöva skämmas över. Oavsett vad man har för relation eller ickerelation till den andra parten. Det enda kravet är, precis som artikeln menar, att båda ska vilja vara med på allt som sker och att man har respekt för varandra.

Varför ska jag skämmas bara för att jag är kvinna? När det inte förväntas att en kille i exakt samma situation ska göra det?

Jag säger nej till slutshaming. Jag säger ja till sex. Så jag antar att jag får kalla mig stolt slampa då?

XoXo / Linn






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar