16 oktober 2013

SBF 2013!

Men skäms på mig! Jag har ju inte skrivit om hur det var på årets största burleskhändelse; Stockholm Burlesque Festival!

Jag var på festivalen under lördagens stora spektakel, samt på den alltid lika uppskattade och trevliga loppisen på söndagen. Lördagen invigdes med Octbooberfest Tassletwirling Championship, där jag var med och tävlade. Allt för att samla in pengar till Rosa Bandet!

Några bilder (Tyvärr av något lägre mobilkvalité), innan, under och efter tävlingen! Och av bandet, som också ville bjuda på lite lättklätt till allas vår förtjusning!















Under själva showen var vi ombedda att inte fotografera med mobilerna, jag hänvisar istället till mycket bättre bilder från ena halvan av festivalens producentpar Bichards;  Den alltid like fantastiske John-Paul Bichards bilder.

 Fann också finfina bilder från burleskfotografen Bernie Gogo! Bernie Gogos bilder

Det var, som ni kan se, en helt magisk kväll! Jag har aldrig sett en så bra burleskshow tidigare, ALLA artister var verkligen helt fantastiska och jag var grandiost underhållen hela kvällen! Till er som var där och alla som var involverade på ett eller annat sätt med festivalen - TACK för en underbar kväll! Till er andra... tja, ni ser ju vad ni missade. Men lugn, det kommer en ny chans nästa år! Dessutom kommer det fler burleskspektakel i år, håll ögonen öppna!

XoXo / Linn



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar